- مازندران - شرطِ رسانه بودن

به بهانه یک جریانه رسانه‌ای-اجتماعی در اینستاگرام

شرطِ رسانه بودن

تاریخ 25 بهمن 1398 ساعت 15:22:33
منبع: واژه روز
کد خبر: 000387
استوری‌های دو روز اخیر «عرفان غفوری» - عکاس خبری - از تخلف‌های تبلیغاتی توسط نامزدهای حوزه انتخابیه‌ی ساری و میاندورود و به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم مستند از این سوءرفتارهای انتخاباتی ستادهای برخی نامزدها نیز نمونه قابل توجهی از نگاه رسانه‌ای به ابعاد اجتماعی انتخابات است که می‌تواند بر جریان تبلیغات و حتی انتخابات اثرگذار باشد. 
شرطِ رسانه بودن

به گزارش واژه روز، نگاه متفاوت یک عکاس خبری و فعال اجتماعی به مقوله تبلیغات انتخاباتی در شهر ساری، نمونه‌ای از اثرگذاری درست رسانه‌ای در عرصه انتخابات است.

«عرفان غفوری» که این روزها علاوه بر عکاس بودن و برخی فعالیت‌های اجتماعی مشغول گذراندن خدمت سربازی است، آخر هفته‌ها از تهران به مازندران می‌آید و سعی می‌کند هرچند اندک، اما برخی دغدغه‌های خود را دنبال کند.

مدتی پیش از تخریب یک باغ زیبا در ساری برای بازگشایی یک خیابان عکس و مطالبی را منتشر کرده بود. کمی قبل‌تر هم با انتشار یک گزارش تصویری از یک ورزشکار معلول بااستعداد در رشته فوتبال‌دستی نیاز او را برطرف کرد و مسئولان را برای تهیه فوتبال‌دستی و اعزامش به مسابقات رسمی کشوری پای کار آورد. در برخی فعالیت‌های اجتماعی دیگر هم سعی کرده حضور داشته باشد.

اما آخرین اقدامی که در صفحه شخصی اینستاگرام خود انجام داده، ارائه گزارشی ساده و مستند از یک تخلف آشکار توسط نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و هواداران آن‌ها در ساری است که می‌توان آن را به تمام حوزه‌های انتخابیه کشور تعمیم داد.

غفوری از نخستین ساعات آغاز تبلیغات نامزدهای مجلس یازدهم در ساری با دوربین تلفن همراهش تصاویری از نصب پوستر نامزدها روی در و دیوار، تیربرق، درخت و جعبه پست‌های برق را ثبت کرد و در استوری اینستاگرامش به اشتراک گذاشت تا یک تخلف انتخاباتی که در هر دوره انجام می‌شود و مسئولان برپایی انتخابات با وجود تأکید بر برخورد با متخلفان به آن توجهی نمی‌کنند را به تصویر بکشد.

واکنش‌ها به این اقدام غفوری در اینستاگرام قابل توجه است. می‌گوید حتی برخی از نامزدها نیز پیام دادند و گفتند که پیگیری خواهند کرد تا هواداران‌شان این کار را تکرار نکنند. هنوز حدود یک هفته تا پایان زمان تبلیغات باقی مانده و رسانه‌ها می‌توانند همین موضوع را بار دیگر پیگیری کنند تا برای یک بار هم که شده به نتیجه برسد. این که خود مدعیان دفاع از حقوق مردم، حقوق شهروندی را رعایت نمی‌کنند!

تاثیرگذاری رسانه‌ای امروز دیگر به داشتن امتیاز روزنامه و هفته‌نامه و سایت و سرپرستی رسانه‌های سراسری نیست. بلکه به نوع نگاه و همچنین استفاده از ابزارهای به روز اطلاع‌رسانی وابسته است. به اصطلاح رسانه‌هایی که این روزها تمام دغدغه‌شان نان در آوردن از تنور انتخابات است را باید از فهرست رسانه‌ها بیرون گذاشت. رسانه باید تاثیرش را در جامعه نشان دهد و مورد استقبال قرار بگیرد، نه فقط در حساب‌های بانکی مدیران رسانه‌ای.

Bookmark and Share
نظر شما
پاسخ به:

Your Name Description

Your Email Description

Your Website Description

Your Comment Description

 

Parent Comment Description

وارد نمودن نامو ایمیل اختیاری می‌باشد.
آخرین مطالب
پوستر
عضویت در خبرنامه
logo-samandehi
سامانه جامع رسانه ها