- مازندران - استفاده از رسانه ملی برای اجرای عدالت آموزشی در جامعه

در نشست مدیران آموزش و پرورش و صداوسیمای استان مطرح شد:

استفاده از رسانه ملی برای اجرای عدالت آموزشی در جامعه

تاریخ 17 شهریور 1399 ساعت 09:31:46
منبع: واژه روز
کد خبر: 001025
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران معتقد است که رسانه ملی می تواند در زمینه اجرای سند تحول بنیادین و عدالت آموزشی در جامعه نقش مؤثری داشته باشد.
استفاده از رسانه ملی برای اجرای عدالت آموزشی در جامعه

به گزارش واژه روز، «علیرضا سعدی پور» در نشست مدیران آموزش و پرورش مازندران و صدا و سیمای تبرستان که در راستای همکاری‌های مشترک برای تولید محتوای درسی با تاکید بر بهتر بودن آموزش حضوری برگزار شد، گفت: به دلیل قرارگیری در زیست بومی جدید، ساعات تدریس در کلاس‌ها دستخوش تغییر شده و در این راستا مدیریت الگوی کلاس‌ها بر اساس گروه‌بندی، زوج و فرد کردن و چرخشی کردن بوده علاوه بر این روش‌ها، آموزش‌های مجازی مانند نرم افزار شاد نیز در دسترس دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه مازند محتوا برای آموزش مجازی دانش‌آموزان، تصریح کرد: آموزش و پرورش مازندران در راستای آموزش‌های مجازی، سامانه مازند محتوا را از همان روزهای اولیه بحران کرونا راه‌اندازی کرد که یکی از بهترین بسترهای آموزش مجازی، حتی در سطح کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه تلویزیون نیز در امر آموزش فعال بوده و همچنان هست، خاطرنشان کرد:  رسانه ملی از همان روزهای نخست شیوع بیماری با همکاری آموزش و پرورش در جهت آموزش و تربیت دانش‌آموزان این مرزو بوم فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: شبکه‌های تلویزیونی مانند شبکه آموزش و شبکه قرآن، و همچنین رادیو نیز در این زمینه اقدامات ارزشمندی انجام دادند.

سعدی پور با بیان اینکه می‌توان مدرسه تلویزیونی را در شبکه تبرستان نیز راه‌اندازی کرد، ادامه داد: با توجه به پوشش ۹۸ درصدی شبکه استانی مازندران در سطح استان، این رسانه می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع آموزشی در سطح استان تبدیل شود.

وی با تاکید بر نکاتی که مقام معظم رهبری در ارتباط با سند تحول بنیادین فرمودند، خاطر نشان کرد: سند تحول بنیادین نقشه راه و قانون اساسی آموزش و پرورش است، در این زمینه نکته حائز اهمیت، بحث عدالت آموزشی بوده که این خود به معنی توسعه و بسط فرصت‌های برابر آموزشی برای همه دانش‌آموزان است و تلویزیون می‌تواند یکی از بسترهای مناسب در این زمینه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش هیچ جایگاهی ندارد، تصریح کرد: سند تحول بنیادین برنامه اصلی آموزش و پرورش بوده و باید با همفکری و همکاری همه‌ی نهادها برای خلق نتایج بهتر در این راستا کارهای جدید و بزرگی انجام شود که مدرسه تلویزیونی یکی از آن اقدامات است.

Bookmark and Share
نظر شما
پاسخ به:

Your Name Description

Your Email Description

Your Website Description

Your Comment Description

 

Parent Comment Description

وارد نمودن نامو ایمیل اختیاری می‌باشد.
آخرین مطالب
پربازدیدها
پوستر
عضویت در خبرنامه
یادداشت
گزارش
گفت و گو
logo-samandehi