- مازندران - تبلیغات هدفمند گردشگری با ذائقه‌شناسی در تولیدات رسانه‌ای

تبلیغات هدفمند گردشگری با ذائقه‌شناسی در تولیدات رسانه‌ای

تاریخ 19 اردیبهشت 1399 ساعت 15:21:47
منبع: واژه روز
کد خبر: 000682
مخاطبان امروز صنعت گردشگری نیازمند آثاری متناسب با خلق و خوی و سلیقه خود و شرایط امروز زندگی هستند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با به روزترین امکانات تصویری، جذابیت‌های موجود در یک کالای تولید شده یا خدمت قابل ارائه را ببینند و درک کنند.
تبلیغات هدفمند گردشگری با ذائقه‌شناسی در تولیدات رسانه‌ای

واژه روز - محسن اکبرپور کیاسری: در دنیای متنوع مجازی و با وجود انواع ا‍پلیکیشن‌های هوشمند، به راحتی می‌توان با مخاطبان متفاوت گردشگری در سراسر دنیا ارتباط برقرار کرد و به آسانی و با کمترین هزینه ممکن تبلیغات خوبی از بازار خود ارائه کرد.

جاذبه‌های بی‌شمار تاریخی، طبیعی و گردشگری در ایران، همچنان نیازمند معرفی جذاب و هوشمندانه‌اند تا در نخستین گام برای خود مردم ایران و در مرحله بعد و بر اساس زبان تعیین شده در دنیا شناسانده شود تا مخاطبان این صنعت درآمدزا در اقصی‌نقاط جهان ظرفیت‌های این بهشت پهناوررا بشناسند.

در این میان، رسانه‌ها، تهیه‌کنندگان و فعالان و متولیان تولید آثار رسانه‌ای، باید مطالعات خوبی نسبت به آثار تولید شده در حوزه صنایع دستی داشته باشند و با شناخت مسیر طی شده تا به امروز، تولیدات را در محورهای جدیدی ادامه دهند و بر اساس این مدل، افراد بیشتری از جامعه را در دایره مخاطبان خود بگنجانند.

سال‌های سال و از آغاز ساخت مستندهای سینمایی و تلویزیونی، سوژه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جزئی از محتوای این ساختار محسوب می‌شدند و آثار ماندگار و فاخری با این رویکرد تولید شده که در دوره‌های مختلف با گستره ملی و بین‌المللی منتشر شد. اما این روزها و در دنیای مینیمال انسان‌ها، مخاطبان نیازمند آثاری متناسب با خلق و خوی و سلیقه خود و شرایط امروز زندگی هستند. آثاری که بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با به روزترین امکانات تصویری، جذابیت‌های موجود در یک کالای تولید شده یا خدمت قابل ارائه را برای مخاطبان نمایش دهند.

با همین رویکرد طی سال‌های اخیر تولید کلیپ‌های کوتاه با بهره‌گیری از تکنیک‌های مدرن تصویربرداری و استفاده از تجهیزات حرفه‌ای، به یک جریان جهانی بدل شده است. البته در این مسیر، تولید بی‌هدف و با موضوعات مصرفی و محتوای بدون فکر، آسیبی جدی برای این جریان سریع و مخاطب‌ساز به حساب می‌آید که با تدبیر صاحبان قلم، ایده و رسانه، این موضوع می‌تواند در مسیر درست و اصلی خود هدایت شود.

پرداختن به جاذبه‌های کمتر شناخته شده، استفاده از آخرین امکانات تصویری و شناخت ذائقه مخاطبان در هر گوشه از جهان، در کنار ترجمه‌های کارشناسی به زبان‌های بازار هدف، از اقدامات مؤثری بوده که در دو ماه اخیر و با شیوع ویروس کرونا، مورد توجه هنرمندان و بخش‌های مرتبط در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شد تا در دوران پساکرونا از جریان عظیم صنعت گردشگری بازنمانند.

اما این پایان راه نیست؛ باید پذیرفت تبلیغات در گردشگری یکی از مهم‌ترین اقدامات هر کشور است. جدا از حمایت‌های دولت و بخش خصوصی، این امر با ایجاد انگیزه در قالب برگزاری جشنواره‌های فیلم و اولویت‌دهی به گردشگری در بین موضوعات جشنواره‌های بین‌المللی، می‌تواند در این صنعت مهم درآمدزا برای ایران جریان‌سازی کند. مشروط بر آن که ایده‌های نو و خلاقانه در تولید آثار رسانه‌ای و تبلیغاتی برای معرفی تولیدات و خدمات بخش‌های گردشگری و صنایع دستی به کار گرفته و البته از این ایده‌ها حمایت شود. این فرصت پیش آمده توسط کرونا برای جهش در تولید و کسب درآمد از گردشگری و صنایع دستی را نباید از دست داد.


مدیر امورفرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

Bookmark and Share
نظر شما
پاسخ به:

Your Name Description

Your Email Description

Your Website Description

Your Comment Description

 

Parent Comment Description

وارد نمودن نامو ایمیل اختیاری می‌باشد.
آخرین مطالب
پربازدیدها
پوستر
عضویت در خبرنامه
یادداشت
گزارش
گفت و گو
logo-samandehi