- مازندران - ادبیات گردشگری، ادبیات جاذب است

ادبیات گردشگری، ادبیات جاذب است

تاریخ 10 مهر 1401 ساعت 17:06:55
منبع: واژه‌روز
کد خبر: 002138
حسینی پور، استاندار مازندران در مراسم روز جهانی گردشگری و تجلیل از هتلداران و گردشگران مازندرانی گفت: کشور هایی که در حوزه گردشگری موفق اند که زبان ادبیات جاذب دارند.
ادبیات گردشگری، ادبیات جاذب است

معنوی/ واژه‌روز، استاندار استان مازندران، حسینی پور، در حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هتلداران و گردشگران مازندرانی گفت: ما باید  وضعیت گردشگری را مورد رصد و پیگیری قرار بدهیم به این دلیل که زبان گفت و گو را یاد نگرفتیم. زبان گردشگری در عرصه‌ی بین‌المللی زبان حرفه ایست، امروزه نیازمند آموزش گفتمان در رابطه با محوریت گردشگری است که با چه گفتمانی در حوزه‌ گردشگری تعامل برقرار می‌کند. شاید در حوزه‌ی گردشگری برقراری تعامل یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها است. مهم‌ترین درآمد کشورها و حتی تامین بودجه کشورها، گردشگری است. شاید ما در مازندران بخواهیم به زیرساخت‌های گردشگری اقدام کنیم پس باید گفتمان را گفتمان مناسب گردشگری قرار دهیم. در همین سو مولفه‌های مختلفی مطرح است، ولی آنچه که غالب است و آن‌چه که نیازمند امروزه‌ی ماست و نیازمند دغدغه‌ی ماست این است، آنچه که در گذشته بوده را الگو قرار ندهیم و آینده را در نظر بگیریم.

استاندار در ادامه سخنان خود افزود: ما همیشه باید براساس شاخص‌های توسعه گردشگری، گردشگری استان را پیش ببریم، مانند ایجاد امید، اگر جامعه ای در ناامیدی به سر برد آن جامعه توسعه نخواهد یافت، مدیریت گفتار، مدیریت پندار ذهن تک تک اجزای جامعه شکل گیرد.

او ضمن تاکید به ادبیات گردشگری گفت: ادبیات گردشگری  ادبیات جذب است، یعنی اگر در این دنیا کشورهایی که موفق اند در گردشگری چون ادبیات جاذب دارند.

او در آخر گفت: قطعا توسعه گردشگری استان به حرکت درآمده است، بوم های گردشگری سیار خوب درطراز بین المللی  احداث شده و ما به دنبال فعال کردن مسیر دریایی گردشگری و همچنین پرواز مستقیم هواپیمایی از استانبول به ساری هستیم.

Bookmark and Share
نظر شما
پاسخ به:

Your Name Description

Your Email Description

Your Website Description

Your Comment Description

 

Parent Comment Description

وارد نمودن نامو ایمیل اختیاری می‌باشد.
آخرین مطالب
پوستر
عضویت در خبرنامه
logo-samandehi
سامانه جامع رسانه ها